Deel dit artikel
-

Groupon verschuift focus van korting naar kwaliteit

Kortingsite Groupon heeft binnen het jaar dat het bedrijf actief is op de Nederlandse markt meer dan 1 miljoen Nederlanders op de mailinglijst staan. Inmiddels is het tijd om de strategie om te gooien. De site moet een bestemming worden voor mensen die op zoek zijn naar een leuke ervaring in een bepaalde stad. (meer…)

Deel dit bericht

2 Reacties

Daniel, 1dagskoopjes.nl

Lijkt mij een zeer goede zaak. Zelf ook al een aantal Groupons gedaan, en mijn ervaring is dat de deals die net iets duurder zijn. Bvb 39 euro voor diner voor 2, in plaats van 27,50 toch stukken beter zijn. Dit heeft volgens mij te maken met een inschattingsfout van de ondernemer, want 5000 groupons verwerken in de geldige 3 maanden is op zijn minst interessant te noemen.

De iets duurdere deals zijn dus een minder groot succes in termen van sales. Maar omdat de kans dat je beland op een een groot vreetfestijn met koud eten is een stuk kleiner, en daardoor de kans, voor de ondernemer, om klanten te binden een stuk groter 🙂

Ook top dat ze nu echt elke dag een deal willen gaan aanbieden in elke stad. Vaak heeft Delft bijvoorbeeld geen Deal, en dat is dan toch jammer vind ik. Ik ben benieuwd!

Frederique

Het zou ook fijn zijn als er een review-mogelijkheid komt bij deals met bepaalde ondernemers die worden herhaald. Zo was ik laatst erg ontevreden over een kapper waar ik terecht kon met een kappersbon via Groupon. Zou handig zijn als Groupon zou weten dat ze die niet meer hoeven aan te bieden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond