Deel dit artikel
-

Kortingssites bereiken 9,6 procent van Europese internetters

De komst van Groupon naar Europa zorgde voor een groot deel voor een sterke stijging in het bereik van kortingssites in dit werelddeel. In totaal wordt nu 9,6 procent van alle Europese internetters bereikt.

Het aantal gebruikers van een kortingssite steeg in december vorig jaar naar 34,9 miljoen. Dat is een stijging van 162 procent, in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. Groupon, die met de overname van Citydeal uit Duitsland in een klap Europees marktleider werd, bereikt meer dan 12 miljoen bezoekers per maand, ongeveer een derde van de totale markt van kortingssites.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gekeken naar de diverse landen in Europa, is er wel een verschil te zien in penetratie van kortingssites. In Frankrijk bijvoorbeeld is het bereik 20,6 procent en in het Verenigd Koninkrijk 17 procent, waar Nederland blijft steken op 7,3 procent.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dat blijkt uit het 2010 Europe Digital Year in Review-onderzoek van ComScore.

Uit dat onderzoek kwam verder naar voren dat Nederlanders (boven 15 jaar) het meest online zijn, gemiddeld bijna 32 uur in december. In het Verenigd Koninkrijk is dit ruim 30 uur, maar in Italië en Oostenrijk respectievelijk 16 en 13 uur. Mobiel internetgebruik is hierin niet meegenomen.

 

 

 

 

 

 

 

 

In Europa groeide het bereik van sociale netwerksites van 73,7 procent in 2009 naar 84,4 procent in 2010. Alleen in Nederland steeg het bereik niet. Hier bleef het steken op 85,1 procent in 2010, exact hetzelfde als in 2009.

Een trend die zichtbaar wordt is dat de jongere generatie (15 tot 34) de digitale activiteiten meer naar de sociale netwerken verschuift. De leeftijdsgroep van 35 en ouder experimenteert met sociale netwerken, maar blijft eveneens e-mail gebruiken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond