Helft meer omzet online fashionshop ASOS

De internationale online modewinkel ASOS boekte in 2011 een half miljard pond omzet, de helft meer dan in 2010. Het doel is om per 2015 over de miljard te gaan en een wezenlijke concurrent te blijven voor Zalando, H&M en Nelly.
Dat blijkt uit de officiële jaarcijfers die het Engelse bedrijf gisteren publiceerde (PDF). Het verslag laat zien dat de grootste groei vooral buiten het thuisland wordt gerealiseerd. In Engeland groeide ASOS met maar zeven procent, in het buitenland met 103 procent.
De overzeese groeiversnelling is niet verrassend, aangezien de fashionshop voor twintigers afgelopen jaar drie filialen opende in grote landen: Italië, Spanje en Australië. De onderneming is nu actief in zeven landen, waarvan twee buiten Europa.
Het bedrijf detailleert zijn online verrichtingen met onderstaand overzicht. Zo blijkt dat ASOS maandelijks 17,5 bezoekers verwerkt, van wie een kwart een actieve klant is:
Topman Nick Robertson herhaalt zijn doel om per 2015 een jaaromzet van een miljard pond te realiseren, omgerekend een kleine 1,25 miljard euro. Hoe hij dat concreet gaat realiseren, houdt de Brit voor zich. Het ligt voor de hand dat hij in meer landen ASOS-filialen opent.
De brutowinstmarge lag in 2011 op vijftig procent. De winst voor belasting verdubbelde tot een kleine veertig miljoen euro.
Foto: Dan Zen (cc)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Pieter
17,5 bezoekers? Potverdikkie, dat zijn er veel! 😉