Deel dit artikel
-

HelloFresh naar twee miljoen abonnees

De verkoper van maaltijdboxen HelloFresh zag het aantal abonnees afgelopen jaar met 62 procent groeien tot 1,9 miljoen. Het claimt marktleiderschap in de VS en stelt de omzetverwachting omhoog bij naar 30 à 35 procent.

Dat meldt het bedrijf uit Berlijn vandaag bij de publicatie van de financiële cijfers over het eerste kwartaal van 2018. De financiële markt ontving deze enthousiast, want het aandeel stond halverwege de middag 7,5 procent hoger.

In de eerste drie maanden van het jaar steeg de omzet met 44 procent tot 296 miljoen euro. Zestig procent daarvan wordt gerealiseerd in de VS. De rest in Europa en Canada.

Het operationeel bedrijfsverlies eindigde op 22 miljoen euro, acht miljoen minder dan een jaar geleden. De kasstroom was zeven miljoen euro positief en er zit 331 miljoen in kas.

Foto: proflowers (cc)

Dit bericht is 6 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond