Deel dit artikel
-

Marley Spoon groeit naar 53 miljoen

De verkoper van abonnementen op maaltijdboxen Marley Spoon zag de omzet in 2017 ruim verdubbeld tot 53 miljoen euro. Ondanks de sterke verkoopgroei is er nog geen uitzicht op positief nettoresultaat.

Marley Spoon sloot het jaar af met een verlies van 28 miljoen euro. Dat is vier miljoen euro meer dan in 2016. Het bedrijf, dat voor een kwart in handen is van Rocket Internet, investeert nog steeds miljoenen euro’s in het werven van nieuwe en bedienen van bestaande klanten. De marketingkosten drukken het resultaat.

Het eigen vermogen van de start-up uit Berlijn is elf miljoen euro negatief, zo bericht Grunderszene. De uitgave vond ook uit dat Marley Spoon in de afgelopen weken enkele investeringen heeft ontvangen. Hoeveel dat is en hoeveel financiële ademruimte dat geeft, is niet bekend.

De start-up is actief in Duitsland, Nederland, België, Oostenrijk, Amerika en Australië.

Concurrent HelloFresh sloot 2017 af met een omzet van 905 miljoen euro en 70 miljoen euro verlies (ebitda).

Foto: Joel Bez (cc)

Dit bericht is 4 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond