Deel dit artikel
-

HEMA, Heineken, NS International en Postillion Hotels naar Emerce Update #8: AI

Zelfs de HEMA zet tegenwoordig kunstmatige intelligentie in voor haar bedrijfsvoering en Ilse Lankhorst, de eerste interne datawetenschapper van de winkelketen, vertelt er meer over op Emerce Update #8: AI.

Bij de HEMA wordt kunstmatige intelligentie vooral ingezet voor de supply chain. Door de vraagvoorspelling beter in beeld te krijgen, kunnen optimale voorraad- en distributieplannen worden opgesteld. Dit verhoogt de beschikbaarheid van producten en vermindert de voorraad.

Er gaat geen dag voorbij of we horen en lezen over kunstmatige intelligentie. Op Emerce Update #8: AI, op 12 december in B. Amsterdam, brengen we de technologie dichtbij met inzichten en hands-on tips van organisaties als Heineken, NS International en Postillion Hotels. Over voorspellen en personaliseren van consumentengedrag en service optimaliseren met chatbots.

Een bedrijf dat kunstmatige intelligentie doelbewust inzet voor inzicht in verkeersstromen is natuurlijk navigatiebedrijf TomTom. Je hoort alle insights van datawetenschapper Pierluigi Casale.

Maarten Stol van BrainCreators schetst een beeld van de A.I. markt en licht cases toe.

Tegen welke belemmeringen lopen bedrijven aan als zij A.I. talent zoeken op de arbeidsmarkt? Algemeen directeur Erik-Jan Ginjaar van Postillion Hotels geeft een toelichting.

Je hoort ook over de toepassing van kunstmatige intelligentie bij de binnenvaart van Tom Boerema van Shipping Technology.

Foto Peter Boer

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond