Deel dit artikel
-

Hisense betreedt Nederlandse markt via Eindhoven

Het Chinese merk Hisense betreedt volgende maand de Nederlandse markt. Met 69.000 werknemers en een omzet van ruim 15 miljard euro in 2016 behoort Hisense tot een van de grootste tv- en witgoedfabrikanten ter wereld. Hisense zal in Nederland vertegenwoordigd worden door Quantis Electronics uit Eindhoven.

Het is na Huawei het volgende grote Chinese merk dat de Nederlandse markt wil veroveren. Hisense begint met de verkoop van zeven koelvriescombinaties. Witgoedspecialist Rob de Klijn is door Quantis Electronics aangesteld om de witgoed introductie te begeleiden en het merk op te bouwen.

Na koelkasten begint Hisense ook met de verkoop van televisies en smartphones.

Om de naamsbekendheid te vergroten heeft Hisense een aantal opvallende sponsorcontracten afgesloten. Sinds 2015 is Hisense reeds officieel sponsor en leverancier van het Red Bull Formule 1 team van Max Verstappen en Daniel Ricciardo. Verder was Hisense de eerste Chinese sponsor van de UEFA tijdens het Europees kampioenschap voetbal in Frankrijk 2016. Dit jaar sponsort het merk het EK Dames voetbal, dat in juli en augustus in Nederland plaatsvindt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond