Deel dit artikel
-

HolidayCheck laat hoteliers beoordelingen analyseren

De van oorsprong Zwitserse recensiesite HolidayCheck wil hoteleigenaren op de site de bestaande hotelbeoordelingen laten analyseren. Hiermee zou de uitbater of verantwoordelijke van het hotel meer betrokkenheid creëren met de gasten.

Momenteel is HolidayCheck bezig met een zogenoemde hoteliertoegang. In de vorm van een kosteloos hotelaccount moet de hoteleigenaar ‘zoveel mogelijk voordeel uit een hotelbeoordeling halen’. De hoteluitbater krijgt middelen om zijn hotelwebsite persoonlijk te positioneren op HolidayCheck.

Kwaliteitsmanagement

Met alle beoordelingen die te vinden zijn in de zoekresultaten, is het zaak om dit als hotel te monitoren. Bij HolidayCheck wordt een hotel via een portal op de hoogte gehouden van nieuwe content en het aantal mensen dat de pagina van het hotel heeft bezocht, het aantal boekingen en meer. Niet alleen leeftijd en de vakantieduur worden getoond, maar ook het type vakantie en het gebruikte boekingskanaal. Een handige manier om te kijken of het hotel de juiste doelgroepen aanspreekt in de reclameuitingen.

Een andere mogelijkheid is om het hotel te vergelijken met een geselecteerde groep hotels. Er kunnen maximaal 4 (concurrerende) hotels worden geselecteerd voor benchmarking.

Het is daarnaast mogelijk om te reageren op de beoordelingen van de gasten. Het commentaar is zichtbaar onder de beoordeling. HolidayCheck geeft hierin het volgende advies mee: Ga opbouwend om met de mening van uw gasten. Waardeer kritiek en wees dankbaar voor aanbevelingen. Zo toont u potentiële gasten dat klanttevredenheid u waardevol is."

Het is ook mogelijk om foto’s in de reacties op een beoordeling te plaatsen. Wanneer er een klacht is dat een zwembad te klein is, dan kan de hoteleigenaar met een foto laten zien hoe de situatie is. Een handig instrument. Het advies van HolidayCheck hierbij is het volgende: "Gebruik hiervoor zelfgenomen foto’s in plaats van professionele, omdat deze een meer realistisch en betrouwbaarder beeld geven."

De uitbater kan daarnaast relevant nieuws plaatsen op de reisportal bij de informatie over het eigen hotel. Het publiceren van nieuws geeft potentiële gasten een actueel beeld van de ontwikkeling van een hotel, en demonstreert dat de hotelier niet alleen gepast omgaat met kritiek, maar potentiële gasten zien ook de betrokkenheid van de hotelier ten opzichte van de gasten.

API

Hotels die zich hebben aangesloten bij HolidayCheck, kunnen met een API de beoordelingen ook op de eigen site tonen.

Op de vraag of er nog mobiele ontwikkelingen op stapel staan, komt een weinig onthullend antwoord: "Helaas kunnen we daar op dit moment niks over zeggen", aldus een woordvoerder.

HolidayCheck, opgericht in 1999, heeft sites in verschillende Europese landen en is onderdeel van Hubert Burda Media Holding. In april kregen de sites 6 miljoen bezoekers, die gemiddeld 25 pagina’s bekeken. De reisportal heeft onlangs de grens van 1 miljoen hotelbeoordelingen overschreden.

De recensiesite verbindt hotelbeoordelingen met aanvullende foto’s en video`s. Daarnaast kunnen de gebruikers van de community (MyHolidayCheck) rechtstreeks informatie uitwisselen. Het verdienmodel is, zoals bij de vele andere concurrenten, gebaseerd op bannerreclame en affiliateprogramma’s bij de boekingen van een hotel.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond