Deel dit artikel
-

Hotelchamp werkt samen met Availpro

Hotelchamp, de Nederlandse start-up die hotels helpt meer directe boekingen te genereren, gaat samenwerken met Availpro, een distributiesysteem dat door 6500 hotels in Europa wordt gebruikt. De technologie van Hotelchamp zal worden geïntegreerd met de booking engine van Availpro.  

Hotels hebben moeite met het genereren van directe boekingen. De ervaring leert dat consumenten wel op de site kijken, maar vervolgens toch via een online reisagent (OTA) boeken. Hotelchamp heeft daarom twaalf tools ontwikkeld die de bezoeker ertoe moeten verleiden om op de hotelsite te blijven en te boeken. Dit kan bijvoorbeeld gaan om een pop-up met een kortingsaanbieding of het tonen van recensies. De bedoeling is dat de hotelier minder afhankelijk wordt van OTA’s die hoge commissies rekenen en dat de balans in het hoteldistributiemodel wordt teruggebracht.

De samenwerking met Availpro betekent dat Hotelchamp gemakkelijk toegang heeft tot de deelnemende hotels, zegt medeoprichter en CMO Kasper Middelkoop. “Onze technologie is geïntegreerd met de booking engine van Availpro. Nu is het zaak om de deelnemende hotels ervan te overtuigen dat ze zo het aantal directe boekingen omhoog kunnen brengen. Dat is natuurlijk ook van belang voor Availpro zelf, dat zoveel mogelijk boekingen via hun systeem lopen.”

Hoteliers die gebruik willen maken van de Hotelchamp-technologie betalen een vast bedrag per maand. Ingrijpende aanpassingen aan hun IT zijn niet nodig, aldus Middelkoop. “Het is een kwestie van gezamenlijk strategie bepalen en activeren het op de website. De meeste hotels zijn geïnteresseerd in bezoekersanalyses – op basis van keuzes ten aanzien van onder andere de vertrekdatum en groepsgrootte proberen we de bezoeker ervan te overtuigen meteen te boeken op de site van het hotel door een extraatje als een fles wijn op de kamer aan te bieden bijvoorbeeld.”

 

Deel dit bericht

1 Reactie

Tom

Hotelchamp is echt een aanrader voor elk hotel. Ik snap nog steeds niet dat hotels zo ver achter blijven met conversie optimalisatie en customer journey personalisatie terwijl hotel overnachting boeken op Internet een van de eerste verticals was dat helemaal van off naar online gemigreerd is.

Dat de hotels zich helemaal aan booking.com hebben overgegeven, was een fout die ze snel moeten herstellen voordat booking.com begint met hotels zelf bouwen met de commissie die ze de afgelopen jaren hebben verdient over de rug van de hotels.

Elk hotel moet hotelchamp oplossing gaan inzetten en snel ook. Kost geen drol ook nog.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond