Deel dit artikel
-

Hottraffic krijgt commercieel directeur

Hermen Ratterman is commercieel verantwoordelijke geworden over Hottraffic, een specialist op het gebied van het beheer van online reclamecampagnes.

Ratterman (38) was in het verleden verantwoordelijk voor Partnerships en Business Development bij Sanoma Media. En daarvoor bij WebAds. Zijn taak nu is de groei van Hottraffic te versnellen. “Vooral door structuur in de marktbenadering aan te brengen.”

Het Amsterdamse bedrijf levert diensten waarmee adverteerders, mediabureaus, netwerken, exploitanten en consultants hun campagnes monitoren en beheren. Oprichter Marcel Vogels: “Tot op heden ontbrak de structuur om verschillende partijen gericht met verschilende diensten aan te spreken.”

“Ons Digital Media Auditing gaat hard. Afgelopen jaar hebben we 450 campagnes gemeten. Komend jaar worden dat er duizend tot 1.500.” Dit zogeheten DMA laat, kort gezegd, zien of online adverteerders krijgen waar ze voor betalen. De dienst meet dat met specialistische technologie en panels bereik.

De omzet van Hottraffic is volgens Vogels afgelopen jaar met 81 procent gegroeid. Voor 2012 spreeks hij geen verwachting uit.

Onlangs werd een strategische samenwerking gesloten met een mondiaal opererende panelbedrijf. ‘Daardoor kunnen we in dertig landen ons diensten aanbieden zonder dat we daar zelf een panel hebben.”

Foto: Mark Tee (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond