Deel dit artikel
-

Hudson’s Bay gaat voor een all-channel aanbod van fysiek en online

Het Canadese Hudson’s Bay bevestigt vanochtend dat het de komende 24 maanden twintig Nederlandse warenhuizen wil openen, al dan niet in voormalige V&D panden. Daarnaast wil men vol inzetten op een omnichannelformule.

‘We zien dat er op de Nederlandse retailmarkt ruimte bestaat voor zowel warenhuizen in het premium segment, als voor discountformules’, zegt CEO Jerry Storch in een persverklaring. ‘We gaan het beste combineren van fysiek en online winkelen. De ontwikkeling die we in Nederland voorzien is vergelijkbaar met de situatie in Canada. Daar hebben we met Hudson’s Bay een nieuwe, innovatieve winkelervaring geïntroduceerd.’

Hudson’s Bay Company kent ook in andere landen een all-channel aanbod van fysiek en online.

HBC zegt dat het voor lange termijn al huurovereenkomsten heeft gesloten – of binnenkort zal afsluiten – voor vestigingen op een aantal ‘zeer gewilde winkellocaties’. De eerste winkels zullen naar verwachting in de zomer 2017 worden geopend onder de formules Hudson’s Bay en Saks OFF 5TH.

In het persbericht worden de V&D panden overigens niet genoemd. In elk geval krijgt het niet alle voormalige V&D locaties. Die Beverwijk en Alphen aan den Rijn worden verbouwd tot woonwinkels.

Het bedrijf dateert eigenlijk al van 1670, en is de oudste onderneming in Noord-Amerika. De merkenportfolio van HBC omvat tien formules, van luxueuze warenhuizen tot betere warenhuizen en discountformules, met in totaal wereldwijd meer dan 460 vestigingen en 66.000 medewerkers.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond