Deel dit artikel
-

Hulu laat adverteerders alleen betalen bij volledige reclame

Videodienst Hulu laat adverteerders voortaan alleen betalen als een reclame helemaal wordt afgespeeld. Dat geldt zowel voor de betaalde als de gratis diensten van het bedrijf.

Hulu hoopt op deze manier adverteerders tevreden te stemmen. De advertenties zijn extra inkomsten bovenop de circa 2 miljoen betaalde abonnementen. Samen zorgden deze beide inkomstenbronnen voor een omzet van 420 miljoen dollar in 2011.

Hulu is een over the top-dienst voor films en tv-series van partners als NBC, Fox en CBS. Sommige van deze bedrijven hebben dan ook een belang in de onderneming.

Hoeveel reclames in zijn geheel worden afgespeeld door bezoekers is niet bekend. Volgens Hulu CEO Jason Kilar is de advertentiesmarkt, zeker voor Hulu, ‘zeer robuust’.Veel advertenties zijn omgewerkte tv-advertenties.

Rivaal AOL garandeert adverteerders de juiste doelgroep bij de vertoning van video-advertenties. Hiertoe maakt het Amerikaanse bedrijf gebruik van Nielsen Online Campaign Ratings, die kijkdichtheid berekent op grond van het zogenoemde Gross Rating Point (GRP). Hoeveel kijkers een GRP vertegenwoordigt hangt af van het totaal aantal personen binnen de doelgroep.

Deel dit bericht

1 Reacties

Walter Aerts

Leuk stukje! Youtube doet dit echter ook al een beetje door haar bezoekers de mogelijkheid te geven om advertenties na een aantal seconden te “skippen”. Dit wordt volgens mij ook op basis van CPV afgerekend. Het probleem is echter wel dat ruim 60% van de kijkers de pre-roll niet afkijkt. Voordeel is echter dat de bezoekers, die de pre-roll afkijken, daadwerkelijk interesse hebben in de dienst/ het product.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond