Deel dit artikel
-

Human-I neemt The Big Picture over

Het bureau voor online marketing Human-I Euro RSCG heeft branchegenoot The Big Picture uit Amsterdam overgenomen. Human-I groeit daarmee tot een omvang van tachtig medewerkers. Het zegt dit jaar dertig procent omzetgroei te behalen. Hoeveel er voor The Big Picture is betaald wordt niet bekend gemaakt.

Human-I is een online marketing- en communicatiebureau met vestigingen in Amsterdam, Kopenhagen en Düsseldorf. Het in 1995 opgerichte bureau is onderdeel van het Franse reclameconcern Euro RSCG , dat ongeveer veertig internetbedrijven aan zich heeft gebonden. Human-I verwierf bekendheid als bedenkers van de Nokia Game, het online spel dat al menig prijs voor online marketing in de wacht sleepte, waaronder een Gouden Spin vorig jaar in Nederland.

The Big Picture telt achttien medewerkers en heeft klanten als VNU, ING, Libertel en Unilever. Het bureau is opgericht door Mike Butcher en Becky Russel, die ook het bedrijf in handen hadden. Beiden zullen een leidinggevende positie krijgen bij Human-I, Butcher als chief strategy officer van de Strategie afdeling en Russell als strategy director. Het personeel van The Big Picture is inmiddels ingetrokken bij Human-I, dat gevestigd is op Schiphol.

The Big Picture afficheert zich als een e-business strategiebureau. Volgens Human-I onderscheidt het zich met name doordat het ook werkt op het gebied van interne bedrijfsprocessen en logistiek. "Een gebied waar andere interactive bureaus zich liever niet aan branden", aldus een verklaring.

Human-I, dat werkt voor ondermeer Intel, Nokia, Peugeot en Philips, zegt voor dit jaar een omzet te verwachten van veertien miljoen gulden, een stijging van dertig procent in vergelijking met vorig jaar. Ceo Daniël Doornink zegt dat het "organische groei betreft", de omzet van The Big Picture is er niet in meegenomen. Hoe komt het dat Human-I tegen de heersende trend in een dergelijke omzetgroei boekt? Doornink: "In het afgelopen jaar hebben bedrijven fors geïnvesteerd in hun systemen en die investeringen zijn naar mijn idee teruggelopen. Wat ze nog wel doen is die systemen inzetten voor hun marketing-communicatie, wij hebben dus minder last van de teruggang dan de leveranciers van deze systemen. We zien ook dat onze klanten dit jaar meer aan online marketingcommunicatie hebben gedaan." Een andere reden is dat Human-I er nieuwe klanten bij heeft gekregen, afkomstig van voormalige collega's, aldus Doornink.

Deel dit bericht

1 Reactie

Serge Steijn

Er zijn dus bureau groepen die wel strategisch investeren in nieuwe media en zich niet laten leiden door korte termijn angst. Applaus voor Euro RSCG. En dat zonder ironie.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond