Deel dit artikel
-

IBM herontdekt augmented reality

Layer mag Augmented Reality (AR) voor gebruik op straat inmiddels hebben afgezworen, IBM pakt de draad weer op. Het bedrijf test AR in Amerikaanse winkelbedrijven.

Het gaat om een app die IBM-onderzoekers in het Israëlische Haifa hebben ontwikkeld. In die app kunnen gebruikers allerlei voorkeuren aangeven, zoals dieetwensen en prijzen die men wenst te betalen. Over elk product kunnen dan nadere gegevens worden opgevraagd.

De camera van de smartphone is in staat om artikelen te herkennen aan hun vorm en kleur, het scannen van een barcode of QR-code is dus niet nodig. Om die reden hoeven winkels dus ook geen extra investeringen te plegen.

IBM wil niet zeggen om welke winkelketens het gaat. Binnenkort wordt besloten of de app op grote schaal wordt ingezet.

Deel dit bericht

1 Reactie

Guus van Knippenbergh

Een dergelijke generieke app op grote schaal zal voorlopig niet werken. Specifieke in app AR toepassingen zullen veel eerder voldoende toegevoegde waarde bieden vanwege focus op toepassing en bijbehorende context. B.v. bovenstaande technolgie in de AH app voor het AH assortiment. Of bestaande apps als Home Decorator of SnapShop.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond