Deel dit artikel
-

Ilse Media start met online baanbenchmark

Ilse Media lanceert eind deze week de site Mijnmarktwaarde.nl waarop bezoekers kunnen nagaan waar ze op de arbeidsmarkt staan ten opzichte van mensen met een soortgelijke functie.

"Je kan een eigen benchmark maken van je positie op basis van twee onafhankelijke testen: een beloningstest en een arbeidsvreugdetest", vertelt Mirelle Bos van IlseMedia. Bij de eerste test met tachtig vragen gaat het om het vergelijken van onder meer het salaris en de arbeidsvoorwaarden. Ilse Media werkt daarvoor samen met het bureau De Breed en Partners.

De 'arbeidsvreugdetest' gaat meer over de sfeer binnen het bedrijf, het maken van overuren en omgang met collega's. Deze test, waarvoor IlseMedia samenwerkt met 123Test.nl, bevat twintig vragen.

Bezoekers krijgen direct een beknopte uitkomst te zien. "Daarbij kunnen ze onder andere zien of anderen in hun positie een leaseauto, mobiele telefoon of laptop van de zaak hebben. Ook kunnen ze zien of ze goed of slecht betaald krijgen", aldus Bos. Enkele dagen later volgt per e-mail een uitgebreid rapport. "Daarin staat bijvoorbeeld welke leaseauto populair is bij mensen met vergelijkbare banen."

Het doel van de site is volgens Bos 'bewustwording' bij hogeropgeleiden die al enkele jaren aan het werk zijn. Volgens Bos is de site uitgebreider dan de GoNoGo-test van Monsterboard. Mijnmarktwaarde.nl krijgt ook een onderdeel met vacatures. Ook biedt de site ondersteuning bij het onderhandelen met de baas, zoals een stappenplan, en de mogelijkheid vragen te stellen aan een loopbaancoach.

De site start rond 1 november. Mijnmarktwaarde.nl blijft enkele maanden online. Het is een van de tijdelijke sites van Ilsemedia, net als Groener.nl en Stuud.nl. "We komen nu met deze site omdat de arbeidsmarkt krap is, de jaarlijkse beoordelingsgesprekken er weer aan komen en mensen straks weer gaan denken aan goede voornemen voor komend jaar.”

Mobiele banner 'succes'

Ilse Media meldde vorige week dat de eerste mini-banner op de mobiele versie van nieuwssite Nu.nl 'succesvol' is geweest. De advertentie was afkomstig van Jeep Patriot. In de maand september werd die banner volgens Ilse Media twee miljoen keer bekeken op de mobiele sites van Nu.nl, Autoweek en Sportweek.

Volgens het bedrijf was het aantal doorkliks op de Jeep-banner 'hoger dan op het reguliere internet'. "Ondanks dat mobiele banners kleiner zijn dan banners op internet, zijn ze duidelijker aanwezig. Als de informatie en de aanbieding interessant zijn voor de gebruikersgroep, kunnen advertenties op mobiel converteren tussen de 1 en 6 procent."

Deel dit bericht

1 Reacties

Jeroen Jonker Roelants

"… kunnen advertenties op mobiel converteren tussen de 1 en 6 procent.".  Kunnen. Dat klinkt mooi, maar wat me veel interessanter lijkt, is om te weten welke CTR die Jeep-banner nou daadwerkelijk heeft gerealiseerd.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond