Deel dit artikel
-

In-app abonnementen naar 13 miljard dollar

Appontwikkelaars ontlenen steeds inkomsten aan in-app-abonnementen. Volgens Sensor Tower bedragen de wereldwijde consumentenbestedingen al zo’n 13 miljard dollar per jaar en dat betreft alleen abonnementen van de honderd populairste apps. Gamingapps zijn niet meegerekend, wel apps als YouTube, Tinder, Disney Plus en Twitch.

De omzet vertegenwoordigt ongeveer 11,7 procent van de 111 miljard dollar die consumenten vorig jaar hebben besteed aan in-app aankopen, hetzelfde aandeel als in 2019. In het vierde kwartaal 2020 boden wereldwijd 86 van de top 100 niet-game apps abonnementen aan.

De groei van de omzet uit abonnementenapps in de Verenigde Staten liep achter bij de rest van de markt, maar steeg nog steeds ten opzichte van het voorgaande jaar. Amerikaanse consumenten gaven bijna 5,9 miljard dollar aan abonnementen, een stijging van 26 procent op jaarbasis ten opzichte van 4,6 miljard in 2019.

Alphabet (Google) leidt de markt door YouTube en Google One. De eerste is volgens Sensor Tower al goed voor 991,7 miljoen dollar, waarvan ruim de helft in de VS wordt verdiend.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond