Deel dit artikel
-

Infographic: 1 op 7 Nederlanders lijdt financiële schade door phishing

Bedrijven moeten hun klanten beschermen tegen phishingmails en malafide websites. Dat vindt een meerderheid van de Nederlanders, zo blijkt uit de Monitor Phishing en Merkvertrouwen 2021 van cyberbeveiliger Mimecast.

Het onderzoek toont aan dat cybercriminelen de Nederlandse consument op grote schaal bestoken met nepmailtjes. Vaak doen ze zich met behulp van een vals (‘gespooft’) e-mailadres voor als een bekend bedrijf.

Voor de Monitor Phishing en Merkvertrouwen 2021 vroeg Mimecast 1000 Nederlandse consumenten naar hun ervaringen met phishing en malafide websites. In 12 maanden tijd ontving ruim driekwart (78%) van hen een phishingmail. Bijna de helft (44%) van de consumenten opende een phishingmail, sommigen zelfs maandelijks (22%) of elke week (11%). Een groot deel van de Nederlanders kwam op nepsites terecht, bijvoorbeeld via zoekmachines (44%), social media (39%) of via een phishingmail (38%).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond