Deel dit artikel
-

inhoud

Reportage:

Newconomy

Het moge zo zijn dat "de media-aandacht in geen enkele verhouding staat tot de geringe omvang van het fonds", het drama is er niet minder om. Newconomy heeft beurtelings trekjes van een soap over foute vrienden en een Grieks drama over hebzucht, ijdelheid en zelfoverschatting. Een poging tot machtsovername door de geschorste directeur Maurice de Hond liep in het honderd, vrienden bleken vijanden. Hoe moet het nu verder?

Interview:

Edzard Overbeek

De winst en omzet van netwerkleverancier Cisco stonden het afgelopen half jaar onder zware druk. We spraken met Edzard Overbeek, algemeen directeur Cisco Nederland, over de terugkeer naar het Cisco-model, het rendement van de netwerkorganisatie, klanttevredenheid en de toekomst. "Dat er weer betere periodes komen is evident."

Update:

Marktplaatsen

Ondanks de relatieve stilte rondom de ooit zo bejubelde marktplaatsen zijn er in deze sector veelbelovendeverhalen te melden. We kozen er drie: marktplaats Tapestria, waar interieurstoffen verhandeld worden, marktplaats Pefa, voor de vishandel, en de activiteiten van General Electric, voor wie marktplaatsen synoniem zijn aan heel veel geld.

Recente Reacties Deze keer roerden zich niet alleen de al dan niet anonieme lezers, ook de ceo van een bepaald bedrijf deed wat veel van zijn collega's niet schijnen te durven: meepraten en kritiek pareren!

New Business

Met deze keer: Wim de Koning, ceo Fenestrae, en volgens Gartner een van de twintig overlevers in de mobiele sector.

Columns

Ben Tiggelaar over ondernemingslust: "jongens@jandewitt.nl".

Christiaan Alberdingk Thijm over het vergoedingsrecht: "Red peer-to-peer".

Job Franken over verwende consumenten: "Brood en Spelen".

Nieuwsmakers

Paul van Selms (UnitedConsumers) "Het kan wat ons betreft in de economie niet slecht genoeg gaan"

Michel Mol (Publieke Omroep) "Ik wil bezoekers vasthouden binnen hun interessegebied"

Han Bartholomeus (Genie.nl) "Hoe lang moet je gebruikers laten wennen aan betaalde diensten?"

Marian Salzman (Euro RSCG WW) "Tijd is de meest waardevolle luxe"

Lopende Zaken

Fulfillment Ahold wil een half miljard gulden betalen om Peapod rendabel te maken. CEO Marc van Gelder legt uit hoe de webkruidenier denkt hier een winstgevende onderneming van te maken.

Marketing Voor het plaatsen van reclame op een site zijn er twee mogelijkheden: uitbesteden of in eigen hand houden. Een nieuwe tool kan dit laatste makkelijker maken.

Industrie Soms is het raadzaam voor een CEO om aan een openbare discussie over zijn of haar bedrijf mee te doen. Open discussie hoort bij het internet, maar volgens sommigen is het vooral slechte PR.

Technologie Unified messaging bestaat al weer enige jaren. Maar voor e-maildiensten wil de gemiddelde consument al nauwelijks betalen. Zal dat voor Unified Messaging anders worden?

Content Het onwaarschijnlijke succes van sms is aan het pay-per-packet principe te danken: je betaalt voor elke verstuurde bit. Zou dat op het vaste internet ook kunnen?

Industrie Ontslagrondes en faillissementen zijn bij de webbureau's schering en inslag. Hebben ze dan in de goede tijden zulke grote inschattingsfouten gemaakt?

Feiten en cijfers

Internetstatistieken en hun duiding, verzameld en besproken door Bas Vlugt.

Reviews

Site reviews Sites van kranten, films en knipseldiensten, geeneen was uitmuntend, geeneen was miserabel.

Site van de maand

Martijn van Osch bespreekt weblog site Blogger.com.

Banner reviews

Met een nieuw panellid: Jeroen de Bakker, managing director van Qi en Qineboko.

Vergelijk

Vier sites van autohandelaars met elkaar vergeleken.

Workshop

Sms, u kent het wel maar wat kunt u ermee?

Harde Waren

Een kleurencamerahorloge, de 'peerless' opslagschijf, een DVD-recorder, 3D-monitor en een Power Kit.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond