Deel dit artikel
-

Inhoud nummer 27 – april 2002

Reportage: MagicMinds

"Soms voel ik me als Johan Cruyff die van een amateur-voetballer krijgt te horen dat hij de bal niet met de wreef moet schieten." Een typerend citaat van Eric Bartels, die met zijn bedrijf MagicMinds zou laten zien dat een curieuze mix van activiteiten – internetmarketingcommunicatie, informatietechnologie én horeca – tot winst kan leiden. Het liep een beetje anders.

Update: Breedband

Het verscheiden van het bedrijf Bredband, dat zich als taak had gesteld om heel Nederland te voorzien van glasvezel, is achteraf gezien de aanzet geweest tot een serieuze discussie over breedband in Nederland. Een ingewikkelder wordende economie vraagt dan ook om een goed voorbereid plan van aanpak. "Als het alleen een kwestie van geld was, lag het netwerk er allang. Dit is geen probleem van technologie, maar van organisatie."

Interview: Geo van der Wilk

Geo van der Wilk is managing director van CMG Unwired Concepts, dat is opgericht om de 'traditionele klanten' van CMG ook op het gebied van mobile en wireless behulpzaam te zijn. Zijn automatiseringsachtergrond heeft hem een reële kijk op ontwikkelingen gegeven. "Het gaat primair om de ondersteuning van de dagelijkse dingen die we doen. Dat is de succesfactor."

New Business

Tweemaal goud voor Wehkamp, hoe behoud je goed personeel? (met pizza), Victoria's geheim onthuld, virtual product placement en het succes van Leukedingendoen.

Columns

Serge Steijn spamt de lezers: "Ik begrijp dat u niet van columns houdt maarÉ"

Ben Tiggelaar speelt hoog spel: "De Fortuyn-methode"

Christiaan Alberdingk Thijm vraagt om aandacht: "Forget marketing, think legal!"

Job Franken verlangt naar vroeger: "Robin Hood"

Q&A

Willem Jan van den Dijssel (Newconomy): "Verhogen aandeelhouderswaarde krijgt prioriteit"

Paul van Selms (United Consumers): "We hebben 100 miljoen euro klaarliggen"

Brian Hirman (Bookmark): "Marketeers moeten van de prozac af"

Lopende Zaken

E-business

Het schijnt beter te gaan met de online kledingverkoop. Maar hoeveel beter gaat het eigenlijk, wat wordt er werkelijk verkocht?

Technologie

Nieuwe zoekmachines moet uitkomst bieden waar hun voorgangers faalden: matching engines.

Technologie

De Internet Power Phone moet de ongemakken van telefoneren via internet doen vergeten.

E-business

De angst voor Covisint is vervangen door de vraag wat de marktplaats voor de toeleverancier kan betekenen, zegt Lars Olrik, managing director Covisint Europe.

Technologie

Terwijl KPN Mobile nog in de testfase zat, was de i-mode site van regionale omroep RTV Rijnmond al in de lucht.

Technologie

Het wil maar niet lukken om met een systeem voor micropayments te komen dat iedereen aanvaardt. Volgens sommigen komt dat doordat het hele idee niet deugt.

Industrie

De zesde jaarlijkse State of New York New Media paneldiscussie stond in het teken van de wederopbouw. Heeft Silicon Alley nog toekomst?

Reviews

Webwatchers

Een deskundigenpanel bekeek en vergeleek sites van drie grote televisiestations.

Banner reviews

Het Banner Panel waagt zich aan een aantal pop-ups.

Site van de maand

Martijn van Osch zoekt naar het resultaat van Overture.com.

Campagne

Deze maand een bespreking van de online campagnes van Stepstone.

Workshop

Sjaak Adriaanse proeft sites met- en zonder filter.

Feiten en cijfers

Internetstatistieken en hun duiding, verzameld en besproken door Bas Vlugt.

Recente Reacties

Lezers weten het beter en maken dat ongegeneerd duidelijk.

Machine en Mens

Nart Wielaard (UCNL) poseert met zijn SL45.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond