Deel dit artikel
-

Inhoudsopgave mei2002

Feature Zorgensector

Buiten het ziekenhuis maakt de bevolking alom gebruik van computertechnologie, intern kan een specialist in de zorgsector niet eens alle gegevens van de patiënt op het scherm krijgen. Dat terwijl er jaarlijks 33 miljard euro omgaat in de Nederlandse gezondheidszorg en er talloze ICT-projecten gaande zijn. Wat is er mis met ICT in de gezondheidszorg, en hoe kunnen de problemen opgelost worden? p.36

Interview Willem Sijthoff

Volgens Willem Sijthoff wordt er in de mediawereld alleen maar gedacht vanuit een bepaald medium en niet vanuit cross media. Terwijl hij dat zelf zijn grootste idee noemt, het laten samenwerken van krant, radiozender en online activiteiten in een multimediaal bedrijf. Over de regels waaraan je in medialand gebonden bent is hij al helemaal niet te spreken: "Het is idioot dat wij worden verplicht om 's avonds en 's nachts muziek uit te zenden." p.54

Reportage Groningen

Suikerbieten, strokarton en aardappelmeel, daar werd de economie van de provincie Groningen traditioneel mee geassocieerd. Met als lokkertje een snelle glasvezelverbinding moet het gebied uitgroeien tot een El Dorado voor technologiebedrijven. Weet Groningen de ICT-sector daadwerkelijk tot motor van de economie te maken?p.44

Update Webservices

Er is een evolutie gaande van webpagina's naar online applicaties. Softwareleveranciers beloven hun klanten een prachtige toekomst: eenvoudige integratie en flexibele koppelingen tussen processen, applicaties en bedrijven. Dat alles dankzij webservices, die ook wel de toekomst van internet genoemd worden. p.60

New Business

Personality Award voor twee, Starmaker zonder Yorin, schaak kijken op de PocketPC, webvertising gemeten, Spam Radio en de ambitie van Gwrrf.

Columns

Serge Steijn ziet het einde van het wereldje: "In de prullenbak met dat CV van je!"

Ben Tiggelaar ontmaskert de ICT-wereld: "Illusies, mythes en rituelen"

Christiaan Alberdingk Thijm begeeft zich in het wereldje: "het ondeugende hyperlinkje"

Q & A

Karin Cats (Grapes): Muis-op-muis reclame

Edmond Hilhorst (Independer): "We hadden meer weerstand verwacht"

Raoul Maphar en Joris van Dijk (PEPC): "Eerst verspreiden, dan drukken"

Lopende Zaken

E-business:
De leden van Fleurop hadden al lang geleden het netwerkeffect ontdekt. Maar hoe zet je dat om in een online model?

Technologie:
De waarheid over UMTS: "De waarheid is dat UMTS achterhaald is."

Fulfillment:
Hoe een applicatie voor kantoorinrichting een tool voor kantoorbeheer werd.

Technologie:
Welke bedrijven en welke businessmodellen gebruiken matching en hoe geavanceerd is de technologie?

Reviews

Webwatchers:
Een deskundigenpanel bekeek en vergeleek sites van drie grote hypotheekaanbieders.

Banner reviews:
Het Banner Panel klikte om te winnen.

Site van de maand:
Martijn van Osch zapt door de interactieve televisiegids.

Campagne:
Deze maand een bespreking van de online campagnes van Schiphol.

Workshop

Sjaak Adriaanse geeft les in relatiebeheer.

Feiten en cijfers

Internetstatistieken en hun duiding, verzameld en besproken door Bas Vlugt.

Recente Reacties

Lezers bespreken een boek, sommigen zonder het te lezen.

Boeken
Gelezen en besproken: Beyond the Hype.

Machine en Mens

Liliane Anichiarico (freelance events coördinator) met haar Creative Nomad MP3 jukebox.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond