Deel dit artikel
-

InMobi investeert in analysetechnologie

Mobiel advertentienetwerk InMobi heeft het Britse data-analysebedrijf Overlay Media overgenomen. Daarmee wil men nog gerichter advertenties personaliseren.

Het van oorsprong Indiase advertentienetwerk InMobi, met een bereik van 578 miljoen consumenten in 165 landen, heeft het afgelopen jaar al verschillende kleine startups ingelijfd, waaronder MMTG Labs en Metaflow. Toen werd ook de overname van Overlay al gerealiseerd, maar pas gisteren is de overeenkomst formeel aangekondigd.

Overlay Media, in 2007 opgericht door Ian Anderson in Bristol, analyseert allerlei gegevens van gebruikers van mobiele telefoons, zoals de geografische locatie. De techniek wordt Context Engine genoemd. Hoe het een en ander precies met InMobi geïntegreerd gaat worden is nog niet duidelijk. Wel trekt Overlay Media in bij het Londense kantoor van InMobi.

Financiële details zijn niet bekendgemaakt, maar vermoedelijk is de overnamesom betaald uit de ruim tweehonderd miljoen dollar die InMobi vorig jaar heeft opgehaald bij Softbank.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond