Deel dit artikel
-

Instagram is vast nieuwe social-kanaal NOS

NOS gaat Instagram voor vast inzetten als social-kanaal in zijn mediapallet naast Facebook, Google+ en Twitter.

Sinds zeven maanden zit NOS Nieuws op Instagram, als NOS Kort, al was het bij wijze van proef. Zonder daar enige promotie voor te doen, zag het kanaal zijn volgersaantal in die betrekkelijk korte periode stijgen tot twaalfduizend.

De nieuwsomroep maakt bekend dat de proef voortzet in Instagram vaster gaat inzetten om hele korte filmpjes en nieuwsfoto’s te verspreiden. De beoogde doelgroep is het publiek tussen de twaalf en negentien jaar.

Uit het persbericht: “NOS Kort verschijnt vanaf nu vijf dagen in de week van maandag tot en met vrijdag. Gemiddeld worden er zo’n vijf filmpjes per dag geplaatst. Ze duren 15 seconden en kunnen ook zonder audio worden bekeken. Er wordt ook gewerkt met vaste thema’s: elke ochtend is er een weerbericht en op vrijdag is het Famous Friday; dan probeert de redactie de filmpjes zoveel mogelijk te laten inspreken door Nederlanders die bekend zijn onder de doelgroep.”

De Huffington Post vertelde onlangs dat voor haar de logische vervolgstap was om na Instagram ook Snapchat te omarmen om het bereik te optimaliseren.

Foto: Jens Karlsson (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Klaas Koopman

Dit is lang geen slecht idee van NOS, al denk ik dat ze veel meer zullen bereiken dan alleen de doelgroep tussen de twaalf en negentien jaar.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond