Deel dit artikel
-

Internetters maken Pepsi’s commercials voor Superbowl

PepsiCo vraagt internetgebruikers om diens zes commercials te maken voor uitzending tijdens de Superbowl. Onder de winnende inzendingen wordt vijf miljoen dollar prijzengeld uitgekeerd.

Onder titel ‘Crash the Superbowl’ houdt PepsiCo een wedstrijd onder het Amerikaanse publiek. Hen is gevraagd om een commercials te maken voor de merken Pepsi Max en Doritos. Het publiek kan nog 18 dagen stemmen op tien inzendingen, waarvan er uiteindelijk zes worden uitgezonden. Drie voor de frisdrank en drie voor de chips.

De tien inzendingen staan hier op Crash the Superbowl online.

Deze initiële nominatie werd vorige week ingetrokken na bezwaren van de katholieke kerk.

Lezers van USA Today kunnen na de Superbowl vertellen wat hun favoriete commercial was. De winnaar krijgt een miljoen dollar prijzengeld, de nummer twee 600.000 dollar en de nummer drie 400.000. De andere deelnemers ontvangen 25.000 dollar.

Vorig jaar hield PepsiCo ook een ludieke actie op internet. Toen besloot het bedrijf om voor het eerst sinds 23 jaar niet te adverteren op tv tijdens de Superbowl. Het geld dat het bedrijf niet op tv besteedde ging echter naar een campagne op internet die afgelopen december pas afliep. Pepsi gebruikte 20 miljoen dollar om goede doelen-projecten te financieren die via Refresh Everything Facebook en Twitter werden opgetuigd.

Foto: Mike9alive (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond