Internetverzekeraar baseert aanbod op 25.000 reacties van de crowd
De Nederlanden van Nu, internetdochter van Generali verzekeringsgroep, heeft via Twitter, Facebook, NUjij en de eigen site binnen twee maanden meer dan 25.000 reacties gekregen van het publiek. Aan de hand van deze reacties zijn acht schadeverzekeringen in het aanbod van de verzekeraar opgenomen. (meer…)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
6 Reacties
Alex J
Graag de link naar de antwoorden (nu 404 error)
F. Loockx
Toch knap dat er zoveel reacties zijn met 90 followers op Twitter, 80 like op FB, 4 leden op Hyves…lol
Premie berekening op de website werkt trouwens voor geen meter. Een hoop flauwekul dus.
Hans de Ligt
Prima start, maar of dit een mooie ‘truc’ is om consumenten te doen geloven dat ze echt belangrijk zijn, zal in de nabije toekomst moeten blijken. Ik ben benieuwd of er met mij als consument ook echt een gesprek wordt opgezocht om mij beter te leren kennen. Sociaal zijn i.p.v. Social media is een eerste tip die ik kan geven, ik ben er klaar voor
Jannemiek - Emerce
@Alex J De link werkt weer.
Ravenswo
Inderdaad …het idee is goed, nu de uitwerking nog….. Innovatieve gedachte!
Peter van Trigt
@Hans – ook ik heb sterke vermoedens dat het crowdsourcen aspect slechts een ‘truc’ is. Ten eerste heeft Generali een paar maanden geleden het concept Ontwikkelzelflab van Intrasurance genomineerd met een innovatieprijs. Ten tweede is twee maanden een extreem korte time-to-market voor acht schadeverzekeringsproducten, zeker als de mening van de consument in deze periode ook nog opgevraagd en verwerkt moet worden. Ten derde, is het niet erg toevallig dat de websiteinhoud van deze ‘nieuwe’ internetverzekeraar grote overeenkomsten met Ditzo vertoond. Ten vierde, erg bijzonder dat ondanks dat de consument is geraadpleegd alle producten toch veel typische aspecten van traditionale intermediare verzekeraars vertonen. Wat vindt de rest?