Deel dit artikel
-

Jumbo verdubbelt online omzet

Jumbo meldt een ruime verdubbeling van het aantal bestellingen via Jumbo.com en de Jumbo app. Bijna 4 procent van de Nederlandse huishoudens wist Jumbo online te vinden in 2017.

De consumentenomzet Jumbo steeg 5 procent naar ruim 7 miljard. De online omzet is meer dan verdubbeld, maar het bedrijf geeft geen nadere cijfers. Ook voor dit jaar wordt een verdubbeling van de online omzet verwacht.

Ook op de zakelijke markt zag Jumbo het aantal online bestellingen toenemen, mede dankzij samenwerkingsovereenkomsten met inkooporganisaties zoals Intrakoop.

Inmiddels is op 390 plekken een Jumbo Pick Up Point (PUP) gevestigd, waar klanten hun online bestelde boodschappen kunnen afhalen. 225 PUPs bieden ook bezorging aan huis aan.

Daarnaast is er hard verder gewerkt aan de voorbereidingen voor de bouw van een geautomatiseerde distributiecentrum op de locatie Liesbosch te Nieuwegein van in totaal 200.000 m2. De bouw van de eerste fase, ter grootte van 45.000 m2, zal in het eerste kwartaal van 2018 starten en naar verwachting is dit eerste deel in het voorjaar van 2020 gereed.

Tegelijkertijd blijft Jumbo investeren in zowel nieuw te openen supermarkten als in haar bestaande winkelbestand. Zo zijn in 2017 circa 30 supermarkten compleet vernieuwd en uitgebreid; in 2018 zullen zo’n 60 winkels deze vernieuwing ondergaan.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond