Deel dit artikel
-

Kansspelautoriteit waarschuwt online aanbieders voor reclame rond sportzomer

De Kansspelautoriteit waarschuwt aanbieders van online kansspelen dat het nog steeds niet is toegestaan zich te richten op de Nederlandse markt.

Nu er een drukke sportzomer voor de deur staat is er kans dat er volop reclame wordt gemaakt voor sportweddenschappen ter gelegenheid van het EK Voetbal, Tour de France en de Olympische spelen.

Al in april kwamen daarover signalen binnen bij de Kansspelautoriteit. Diverse online aanbieders zouden voorbereidingen aan het treffen zijn voor het organiseren reclameactiviteiten voor kansspelen online tijdens de sportzomer.

De Kansspelautoriteit wil voorkomen dat allerlei aanbieders klanten willen lokken naar ‘niet vergunnende kansspelen’ in Nederland.

De Tweede Kamer behandelt zal vlak vóór de sportzomer het wetsvoorstel dat online kansspelen reguleert bespreken. Pas na inwerkingtreding van dit wetsvoorstel kan een vergunning worden aangevraagd en wordt het aanbieden van online kansspelen (waaronder sportweddenschappen) pas toegestaan.

Aanbieders die hier geen gehoor aan geven, riskeren hun kans op een eventuele toekomstige online kansspelvergunning van de Kansspelautoriteit.

Deel dit bericht

1 Reactie

Arne

Is er ook een exacte datum bekend waarom het wetsvoorstel besproken gaat worden? Denk dat deze wet, mits aangenomen, pas in 2017 op zijn vroegst er door is dan.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond