Deel dit artikel
-

Kenniscentrum voor gedragsmarketing geopend

Gisteren is officieel het Behavioral Targeting Kenniscentrum van start gegaan, een portal met nieuws en achtergronden over gedragsmarketing.

Gedragsmarketing, waarbij relevante online reclame-aanbiedingen worden gepresenteerd aan bezoekers op basis van het surfgedrag, staat sterk in de belangstelling na overnames van diensverleners door Google, Yahoo en AOL.

Vorige week nog onthulde De Telegraaf een nieuwe advertentiestrategie gebaseerd op Behavioral Targeting. De uitgeverij werkt samen met het Amerikaanse bedrijf RevenueScience, dat claimt dat gedragsmarketing twee keer zo actief is als een selectie op basis bijvoorbeeld demografische gegevens.

In Nederland moet gedragsmarketing nog grotendeels van de grond komen. Het bedrijf AskNow! Solutions is een proef gestart met de weblog Marketingfacts en bij De Telegraaf liep de afgelopen weken een experiment met een certificatencampagne van ABN Amro.

Het kenniscentrum wil ook workshops en (web)seminars over dit vakgebied gaan geven. Organisaties kunnen het kenniscentrum uitnodigen voor het geven van presentaties over behavioral targeting.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond