Deel dit artikel
-

Keurmerk voor online ticketverkopers

Vanaf 1 juni 2012 komt er een kwaliteitskeurmerk van Stichting Kwaliteit Evenementen Nederland voor sites die tickets verkopen. De SKEN Ticketkeur werd al eerder op Noorderslag 2012 aangekondigd.

De introductie van het Ticketkeur is een belangrijke stap in de bestrijding van ongereguleerde doorverkoop van toegangskaarten. Verschillende websites bieden kaartjes aan tegen een forse meerprijs. Vaak gaat het om partijen die zelf kaartjes opkopen. Soms betaalt de consumenten anderhalf tot drie keer meer dan de artiest of organisator van een evenement vraagt. Ook blijkt dat niet alle kaarten gegarandeerd toegang geven tot het evenement. Het doorverkopen gebeurt zonder toestemming van de artiest of organisator.

Om publiek te informeren over de nadelen en risico’s van doorverkoop hebben artiesten, organisatoren en brancheorganisaties twee jaar geleden al eens de handen ineen geslagen en de publiekscampagne Weet Waar Je Koopt gelanceerd.

SKEN Ticketkeur benoemt de kwaliteit waar verkooppunten aan moeten voldoen. Alleen bedrijven die rechtstreeks werken in opdracht van de organisatoren kunnen zich aansluiten. De bedrijven worden door onafhankelijke certificeerders gecontroleerd. Het logo van SKEN Ticketkeur mag alleen gebruikt worden door goedgekeurde bedrijven.

Deel dit bericht

1 Reactie

Jos

Denk dat dit een goiede zaak is mits SKEN ook daadwerkelijk controle gaat uitvoeren. Ik weet dat er organisaties zijn die ticketservice hebben met de derde rekeningen spelen om andere organisaties op de been te houden en en funden daarom zal SKEN dus een audit mogelijkheid en procedure moeten inbouwen in hun voorwaarde om voor een LABEL in aanmerking te komen. Als dat er niet komt blijft het nog steeds een risico tak van sport.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond