Deel dit artikel
-

Kiala over de tien miljoen kwartaalomzet

Kiala blijft stevige groeicijfers noteren. In het eerste kwartaal van 2010 zag het de omzet stijgen met 48 procent tot 10,9 miljoen euro.

Voor het eerst overschrijdt het daarmee de grens van 10 miljoen per kwartaal. Bij het huidige groeitempo zou Kiala het jaar kunnen afsluiten met meer dan 50 miljoen euro.

Over heel 2009 boekte het een omzet van 33,6 miljoen euro, wat een stijging betekende van 32 procent.

Kiala is een bedrijf dat een fysiek netwerk van afhaalpunten exploiteert. Het richt zich overwegend op mensen die webwinkelen en hun aankopen ergens willen laten bezorgen dan thuis. Kiala contracteert daarom zaken als tabakszaken en benzinestations die als afhaalpunt fungeren.

Het bedrijf verklaart de groei met: “Dat is hoofdzakelijk het resultaat van het toenemende aantal klanten in de e-commercesector en het feit dat steeds meer winkeliers voor levering in Kiala Punten kiezen. In het eerste kwartaal 2010 verwelkomde het Kiala-netwerk in Nederland verschillende nieuwe klanten, zoals As Adventure, Dutch Designer Outlet, Gaastra, Hunkemöller, Mc Gregor, Playstation en Pfizer”.

In Nederland hoopt het tegen juni van dit jaar 500 locaties bij partners te exploiteren. In de 5 Europese landen waar het actief is, zijn dat er inmiddels meer dan 5.000.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond