Klantengroei voor T-Mobile Nederland

T-Mobile Nederland zag het aantal klanten in de tweede helft van 2016 weer aantrekken. Het aantal postpaid-klanten steeg met 54.000 in het derde kwartaal en 71.000 in het vierde kwartaal.

De omzet over het gehele jaar daalde in 2016 echter met 4,5 procent door de hevige concurrentie op de telecommunicatiemarkt. Zowel data als bellen is voor klanten goedkoper geworden.

Toch steeg de omzet dit vierde kwartaal nog altijd met 4,7 procent naar 356 miljoen euro ten opzichte van 340 miljoen in hetzelfde kwartaal een jaar eerder. De EBITDA kwam in 2016 28,4 procent lager uit dan in 2015 als gevolg van een agressieve investeringsstrategie in marketing, sales en het netwerk.

Het B2B-segment noteerde een stijging van 18 procent in klanttevredenheid dankzij de verbeterde netwerkprestaties en uitstekende customer care. De aanwezigheid van T-Mobile B2B groeide intussen in alle segmenten – kleine bedrijven, het MKB en de grootzakelijke markt. Er zijn contracten getekend met onder meer Thales, Adidas, Pfizer, TU Delft en Gemeente Haarlemmermeer.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug