Klaviyo stopt AI-agents in webchat klantenservice shops

Het CRM-systeem voor webwinkels Klaviyo voegt een slimme chatfunctie toe aan zijn tool.
Klanten van webwinkels krijgen daarmee per webchat de beschikking over een medewerker van de klantenservice die praktisch alle vragen kan beantwoorden.
Dat komt door de integratie van de chatfunctie met de systemen aan de achterkant van de webwinkel. Bij Klaviyo is dat primair het CRM met daarin alle klantgegevens, maar bijvoorbeeld ook logistieke en financiële zaken rondom transacties.
Eerder deze week bracht het Amerikaanse bedrijf, ook veel in gebruik in Nederland, zijn zogeheten AI Shopping Assistant uit die dit kan.
Uit een eigen onderzoek haalt het bedrijf naar voren: “Bij online winkelen geeft 62 procenten van de respondenten er de voorkeur aan dat AI hun voorkeuren onthoudt in plaats van ze opnieuw aan een verkoper te moeten uitleggen.” En: “Meer dan de helft (53%) praat liever met een AI-medewerker voor hulp dan dat ze een e-mail sturen naar een klantenservicemedewerker.”
“Later dit jaar kan de AI-agent retouren verwerken, abonnementen bijwerken en verzendgegevens aanpassen. De dienst wordt ook uitgebreid naar nieuwe kanalen zoals WhatsApp, RCS, sms en e-mail, voor naadloze ondersteuning waar klanten zich ook bevinden.”
Foto: Cova Software, Unsplash
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond