Ook kleine webwinkels overspoeld met Black Friday

De deuren werden niet enkel bij de grote webwinkels platgelopen tijdens Black Friday. Ook de tienduizenden kleinere shops moesten alle zeilen bijzetten.
Dat vertelt websiteplatform JouwWeb op basis van cijfers van zijn e-commerceklanten. “Het gemiddelde verkoopvolume lag 157 procent hoger als je alle bestellingen vergelijkt met de periode ervoor. Afgelopen weekend lag het volume nog op gemiddeld 75 procent hoger”, vertelt directeur Wouter Twisk aan Emerce.
“Dit betreft de gezamenlijke bestelvolumes op de webshops van JouwWeb. Wij richten ons op kleine, veelal lokale ondernemers en kleinere webshops.” Twisk en zijn team in Eindhoven bedienen 18.000 webshops.
Cijfers van de grote verwerkers van betalingen gaven gisteren een goed eerste beeld van het verloop van Black Friday 2021. Volgens Klarna lagen de online verkopen 23 procent hoger dan een jaar geleden. Tijdens Black Week is gemiddeld 73 procent van de creditcard-aankopen online gedaan en noteerde iDeal vrijdag een absoluut dagrecord in zijn bestaansgeschiedenis, met 5,39 miljoen betalingen, samen goed voor ongeveer 430 miljoen euro omzet.
Foto Shutterstock
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond