Deel dit artikel
-

Mobiele overname voor Groupdeal, groei met Hyves

Groupdeal, de kortingsite waar De Telegraaf in participeert, breidt zijn expertise uit op het front van de mobiele platformen. De groei van het ledenbestand krijgt een impuls door de recente integratie met Hyves. 
Groupdeal neemt voor de mobiele groei het bedrijf Pocketdeals over van studente Karen Raats uit Groningen. Het overnamebedrag is niet bekendgemaakt. Raats gaat werken aan de mobiele uitbreiding van Groupdeal. Haar Pocketdeals ging in juli van dit jaar van start.

Er waren meerdere partijen die de mobiele app wilden kopen. De potentiële distributiekracht van De Telegraaf gaf de doorslag voor Groupdeal. In hoeverre een zekere hoeveelheid euro’s het laatste duwtje gaf, blijft ongewis.

Dit is de tweede overname in korte tijd van een kortingsite uit Groningen. Eind augustus kwam Actiekrant.nl uit dezelfde stad in handen van Imbull.

Directeur Paul Montagne van Groupdeal: “Deze markt ontwikkelt zich snel. De concurrentie met Groupon, Marktplaats en Sweetdeal wordt steeds heviger. Het is belangrijk om ons van hen te onderscheiden. Deze mobiele dienst past in die lijn. Daarmee zijn we de enige. We hadden ook zelf een mobiele app kunnen maken, maar time to market is alles. Zelf maken duurde te lang. Nu kunnen we verschillende wensen van ondernemers bedienen.”

Raats’ geesteskind biedt een selfservice systeem aan waar winkels, horecazaken en retailformules hun eigen kortingsacties kunnen aanbieden en managen. “Consumenten kunnen gebruik maken van de “location based” kortingsacties door de mobiele app van PocketDeals te downloaden op hun smartphone. De applicatie is inmiddels meer dan 28.000 keer gedownload. Op dit moment is PocketDeals voornamelijk actief in Groningen. Door de overname van GroupDeal zal de dienst op korte termijn landelijk uitgerold worden”, aldus het persbericht.

Een jaar en drie weken geleden nam De Telegraaf een belang van veertig procent in Groupdeal. Sindsdien is het gebruikersbestand van de kortingsite gegroeid van 20.000 tot 600.000. De nationale uitrol van de mobiele dienst zal een verdere groei-impuls geven.

Groupdeal is actief in een half dozijn Nederlandse steden. Het bedrijf wil eerst de grote steden als Amsterdam, Groningen en Rotterdam goed kunnen bedienen voordat het opschaalt naar andere regio’s.

Met De Telegraaf is het in staat om snel uit te breiden naar andere steden.

“Sinds vorige week zijn we geïntegreerd in Hyves. Leden uit de steden waar we actief zijn, kunnen daar gebruik van maken. Dat gaat een enorme boost geven. We zijn nu voorzichtig live aan het testen”, aldus Montagne.

Foto: Groupon (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

koopjes

Hyves is zo 2009!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond