Deel dit artikel
-

Zakelijke markt blijft lastig voor KPN

KPN kampte in het eerste kwartaal met een dalende omzet van 3,9 procent. De groeiende omzet bij Consumentenmarkt werd volgens het telecombedrijf tenietgedaan door de aanhoudende krimp van de zakelijke markt.

De omzet ging van ruim 1,7 miljard euro naar 1,6 miljard. Het bedrijfsresultaat daalde van 595 miljoen euro naar 568 miljoen (pdf).

Er waren ook positieve ontwikkelingen. Klanten nemen gemiddeld meer producten af.  In het eerste kwartaal steeg het aantal breedbandklanten met 22.000 en er kwamen (per saldo) 53.000 nieuwe interactieve TV-klanten bij.

Het aantal mobiele abonnees steeg met 36.000. Aan het einde van het eerste kwartaal had 31 procent van het aantal breedbandklanten – in totaal 888.000 huishoudens – een combinatie van vast-mobiele diensten van KPN.

De zakelijke markt is volgens KPN aan veranderingen onderhevig. Daarom is KPN het segment Zakelijke Markt aan het transformeren door producten, diensten en processen te vereenvoudigen, een strikte kostenbeheersing te implementeren en sterk in te zetten op de groei van multi play werkplekken en nieuwe diensten. Deze transformatie ligt volgens KPN op schema.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond