Deel dit artikel
-

KPN riskeert 3 ton boete met zakelijke abonnementen

KPN moet een groep zakelijke abonnees alsnog de mogelijkheid bieden hun abonnement kosteloos te beëindigen. Het gaat om abonnees met een Zakelijk BelBasis abonnement dat KPN eerder dit jaar heeft omgezet naar een Zakelijk BelVrij Totaal-abonnement met andere voorwaarden.

KPN heeft eerder dit jaar abonnees met een Zakelijk BelBasis abonnement omgezet naar het Zakelijk BelVrij Totaal abonnement. Hierbij betalen zij niet meer afzonderlijk voor hun gesprekskosten, maar worden deze verrekend in een ‘all-in’-tarief. Per abonnee is hiervoor een tarief bepaald dat gebaseerd is op hun belgedrag uit het verleden. Hiervoor is een referentieperiode van een jaar gebruikt. Voor klanten die tijdens of na de referentieperiode structureel minder gesprekskosten bij KPN zijn gaan maken, pakt dit nadelig uit.

Bij een eenzijdige wijziging van voorwaarden moet het bedrijf de klant de mogelijkheid bieden om kosteloos zijn abonnement te beëindigen. KPN riskeert een boete van maximaal driehonderdduizend euro als niet aan het besluit van de toezichthouder gehoor wordt gegeven. Voor een eerlijke concurrentie is het belangrijk dat alle aanbieders zich aan deze regels houden, stelt de ACM.

KPN moet vóór 9 januari 2014 alle klanten met een dergelijk abonnement een brief sturen met informatie over het gewijzigde abonnement waarin het bedrijf hen de mogelijkheid biedt om het abonnement kosteloos te beëindigen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond