Deel dit artikel
-

KPN verbindt zich aan EA SPORTS FIFA 21-competitie

KPN verbindt zich voor twee jaar aan de officiële EA SPORTS FIFA 21-competitie van de Eredivisie en DreamHack Sports Games met een optie voor een derde jaar.

Het telecombedrijf is al hoofdsponsor van de Eredivisie en voegt daar nu de digitale variant, die op spelcomputers wordt gespeeld aan toe. Daarmee richt het zich op een jongere doelgroep. In de aankondiging van het nieuws verwijst KNP meerdere malen naar glasvezelinternet en wil zich vermoedelijk gaan profileren met een boodschap waarin snelheid centraal staat.

Andere partners, of: meewerkend sponsors, van Edivisie zijn FBTO en H&M. Samen met Edivisie maken zij commerciële boodschappen die passen bij de doelgroep en verspreiden die via FIFA 21, YouTube en andere socialmedia.

De resultaten van dit soort campagnes wordt per seizoen beter, vertelt Arnoud Schonis. Hij is projectmanager eSports bij Eredivisie. Dat is de organisatie achter de achttien eredivisieclubs voetbal voor mannen. Een recente campagne van FBTO, bijvoorbeeld, realiseerde een bereik van 730.000. Aan het einde van het jaar worden de cijfers van alle partners opgeteld en in een jaarrapport gepresenteerd.

De edivisie is een initiatief van de Eredivisie, de eredivisieclubs, EA SPORTS en DreamHack Sports Games. De edivisie is onderdeel van EA SPORTS FIFA Global Series. Binnen de edivisie strijden esporters van de achttien eredivisieclubs om het kampioenschap in de game EA SPORTS FIFA 21 en 100.000 euro prijzengeld.

De edivisie is vanaf dinsdag 17 november elke dinsdag en woensdag tussen 18.00 en 21.15 uur live te zien op het bijhorende YouTube-kanaal. Dat heeft 92.000 abonnees en 22 miljoen weergaven van de video’s daar. Schonis vertelt dat de FIFA-competitie nog steeds open staat voor een tv-partner voor spelgerelateerde uitzendingen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond