Deel dit artikel
-

Zakelijke markt KPN trekt eindelijk aan

De zakelijke markt, tot nu toe het zorgenkindje van KPN, vertoont eindelijk een positieve ontwikkeling. Er kwamen in het derde kwartaal onder meer 37.000 virtuele werkplekken bij.

KPN spreekt ten aanzien van de zakelijke markt over een ‘voortdurende succesvolle bundeling van diensten in het MKB’, maar ook van groei dankzij geïntegreerde oplossingen bij grote klanten.

KPN realiseerde een totale omzet van 1,3 miljard euro, iets minder dan een jaar geleden. Het bedrijfsresultaat ging naar 585 miljoen. De winst eindigde op 90 miljoen, 9,5 procent minder dan een jaar terug.

Qua klantaantallen vielen de resultaten wel tegen: er waren minder mobiele abonnees op het KPN-merk, zelfs fors minder in het voordeelsegment. Het aantal breedbandklanten nam ook af, maar het aantal IPTV klanten groeide.

Het aantal vast-mobiele bundels neemt toe en maakt 56 procent deel uit van het totale aantal mobiele abonnees. De opbrengst per huishouden steeg 4,1 procent naar 45 euro.

KPN meldt een ‘recordhoge klanttevredenheid’ in de consumentenmarkt van +17.

Beleggers kijken uit naar een beleggersdag eind november, als de nieuwe topman Maximo Ibarra zijn toekomstplannen onthult. Mogelijk wordt er ingegrepen in het personeelsbestand.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond