Deel dit artikel
-

TomTom verscheepte 600.000 GPS-horloges

TomTom heeft in 2015 600.000 GPS-horloges verscheept. Dat blijkt uit de jaarcijfers van het Nederlandse bedrijf. De slimme horloges hebben echter nog niet bijgedragen aan een enorme groei. De consumentenomzet in het vierde kwartaal ging van 172 miljoen euro in 2014 naar 175 miljoen vorig jaar.

De klad zit vooral in licenties, maar de poot Automotive deed het wel goed. Ook het onderdeel Telematics, dat zich bezighoudt met wagenparkbeheer voor zakelijke klanten, groeide door, met 19 procent.

TomTom heeft in het vierde kwartaal een totale omzet gerealiseerd van 282 miljoen euro, vergeleken met 258 miljoen een jaar geleden. Ook noteerde het bedrijf een nettowinst van 21 miljoen euro.

Voor het hele jaar kwam de opzet uit op ruim 1 miljard, tegen 950 miljoen in 2014. Het is voor het eerst sinds 2012 dat de omzet boven de 1 miljard uitkomt. De nettowinst bedraagt daarentegen een magere 18 miljoen euro.

TomTom verwacht dat de omzet dit jaar verder groeit naar 1,05 miljard euro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond