LastMinute.com weet verlies terug te dringen

CEO Brent Hoberman toonde zich tevreden over de kwartaalcijfers van zijn bedrijf LastMinute.com. De Britse handelsite in ondermeer hotelbedden en vliegtuigstoelen, wist het verlies, ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar, terug te dringen tot 9,3 miljoen pond. Daar staat tegenover dat er inmiddels zeventien keer zovel transacties plaatsvinden via de site.
Sinds de oprichting kent het bedrijf flinke ups en downs. De beursgang van afgelopen voorjaar leidde een forse koersval in, die inmiddels weer is opgekrabbeld. Ook de sites lopen niet altijd soepel. De reeds lang aangekondigde vernieuwde site laat nog steeds op zich wachten. Ook de sites voor Nederland en Spanje zijn nog niet open.
Dat alles weerhield het bedrijf er niet van om de grens van twee miljoen geregistreerde gebruikers in vier landen over te steken. De waarde van alle transacties tezamen bedroeg 9,6 miljoen pond, een stijging van 2,4 miljoen ten opzichte van vorig kwartaal. In totaal werden ruim 90.000 artikelen verkocht. Het banksaldo maakt duidelijk dat Hoberman c.s. zichzelf nog wel even kunnen onderhouden; het bedrijf heeft 117 miljoen pond in kas.
Hoberman: "Dit zijn weer sterke resultaten die LastMinute boven alle verwachtingen plaatst." Volgens hem doet het bedrijf het op alle terreinen ? merkbekendheid, klantenbestand, omzet, winst/verliesverhouding ? beter dan verwacht. "Juli is de beste maand die we ooit hebben gehad."
In een eerder interview met Emerce gaf Hoberman te kennen binnen enkele jaren winst te kunnen maken.
Cijfers over het vorige kwartaal van LastMinute.com
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Peter
Kijk eens op lastminute.nl