Deel dit artikel
-

Leen Bakker wil winkel en webshop beter integreren

Meubelzaak Leen Bakker wil winkel en webshop beter integreren, want die bestonden vooral naast elkaar. Dat zegt Debbie Klein, sinds drie maanden de baas van de retailer, in de Telegraaf.

Ongeveer 16 procent van de omzet komt van online. ‘Daarmee hebben we een voorsprong op onze concurrenten die gemiddeld 10 procent halen,’ zegt Klein. Maar dat is geen reden om stil te blijven zitten, want de retail verandert razendsnel. ‘En wij moeten ons daar aan aanpassen.’

Door de onlineverkopen verandert het klantenbestand, zegt Klein. Er komen steeds meer hoogopgeleide jonge vrouwen naar de site.

In hoeverre online moet bijdragen aan de verdubbeling van de omzet van 360 miljoen euro wordt niet duidelijk.

Leen Bakker werd vorig jaar losgeweekt van het Blokker-concern door investeerder Gilde Equity Management (GEM). Leen Bakker heeft 110 winkels in Nederland en zestig in België. Er werken 2300 mensen.

Foto: Bergslot

Dit bericht is 9 keer gedeeld

5 Reacties

Maurice Jansen

Hoe weet Leenbakker dat er meer hoogopgeleide jonge vrouwen een aankoop doen?

Henk

De stand van de maan….

Nico

@ Maurice

Dat kan op heel veel manieren. Maar het gaat hier specifiek over de site; dus dat maakt het makkelijk. Online weten bedrijven veel van je als je hun site bezoekt. Zeker als je ook een Facebook profiel hebt, of browst met je smartphone. Het is een kwestie van datasets koppelen.

Maurice Jansen

@ Nico

Op de leenbakker site hebben ze geen social login. En via mijn mobiel of desktop geef ik geen informatie af bij een aankoop over mijn studie.

Wellicht dat dit na de aankoop gebeurd? Dat ze de ingevoerde gegevens controleren via Social media en op deze manier klantenprofielen samenstellen?

Vraag me af of dit zonder toestemming mag. Wel bizar eigenlijk.

Pieter

Doen niet alle winkelketens dit ? Er over communiceren is iets anders 🙂

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond