Deel dit artikel
-

Lesara naar 100 miljoen euro omzet

Het Europees werkende online budgetwarenhuis Lesara tikte in oktober een omzet van 100 miljoen euro aan, op basis van een ‘run rate’ van een jaar. Het verkooptotaal ligt 175 procent hoger dan een jaar geleden.

Het bedrijf van Roman Kirsch vierde afgelopen week zijn derde verjaardag en kan terugkijken op een succesvolle periode. Twintiger Kirsch zocht, en vond, een online gat in de markt door grote volumes producten goedkoop in te kopen in China en Turkije en die als discountproducten, vergelijk het met de Action, online aan te bieden.

Inmiddels bedient het bedrijf 1,5 miljoen klanten, van wie tachtig procent van het mobiele web en de app hun boodschappen doet. Het assortiment omvat meer dan zeventigduizend producten en loopt uiteen van kleding en schoenen tot sierraden, grasmaaiers en telefoonhoesjes.

In het tweede jaar van zijn bestaan realiseerde Lesara een omzet van dertig miljoen euro. Naar verwachting wordt 2016 afgesloten met een verkooptotaal van tachtig miljoen.

Foto: Pascal Maramis (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond