Deel dit artikel
-

Let op wat je Twittert: er zou een advertentie op kunnen volgen

Coca-Cola, Nike en L’Oréal gaan advertenties serveren op basis van wat consumenten op sociale media zeggen. Zij en nog enkele adverteerders zijn in zee gegaan met het Newyorkse LocalResponse voor ‘social intent marketing’.

Als iemand tweet dat hij net hard heeft gelopen, zou het zomaar kunnen dat hij een Dasani-advertentie te zien krijgt op websites die hij bezoekt.

De technologie werkt op basis van Twittercookies die dertig dagen actief blijven. Op dit moment werkt het alleen bij het advertentienetwerk van AppNexus en op mobiele apparaten. Volgens CEO Nihal Mehta resulteren ‘Twitteradvertenties’ in een hogere conversie.

LocalResponse, opgericht in 2007, volgt nu al zo’n veertig miljoen Amerikaanse Twittergebruikers. Met Twitter is een overeenkomst gesloten, maar met andere social netwerken wordt nog gepraat. Op de site worden onder meer Foursquare en Instagram genoemd.

Deel dit bericht

1 Reactie

Edwin Vlems

Ik heb toevallig vandaag in een blog uitgelegd waarom die jongens van Localresponse het niet begrijpen:
http://www.marketingfacts.nl/berichten/de-beste-manier-om-de-cookiewet-te-omzeilen/

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond