Deel dit artikel
-

Lidl: nog geen concrete plannen voor e-commerce

Lidl heeft nog geen concrete plannen voor een Nederlandse e-commercesite. Dat laat het hoofdkantoor van de Duitse supermarktketen desgevraagd aan Emerce weten. In een advertentie voor een senior manager online werd een dezer dagen gerefereerd aan het ‘opzetten en uitrollen van de e-commerce activiteiten van Lidl Nederland’.

De Nederlandse vestiging is zich echter nog aan het oriënteren. Volgens een woordvoerster ‘doen we al veel online’. De supermarktketen opende vorig jaar een Nederlandse webshop waarop klanten exclusieve wijn aan kunnen schaffen. De site Lidlwijnen.nl is aangesloten bij Thuiswinkel.org. Via Lidl-reizen.nl worden reizen aangeboden. In Duitsland kunnen klanten artikelen als cosmetica, wasmiddel, koffie en wijn bestellen.

De Nederlandse site is op dit moment echter grotendeels een uithangbord voor de winkels. Het is echter heel goed denkbaar dat Lidl allerlei Duitse artikelen wil aanbieden – van sloffen tot lampen – die nu vaak maar enkele dagen worden uitgestald in de winkels.

De gezochte senior manager moet zich vooral gaan bezighouden met de optimalisatie en het onderhoud van alle content op www.lidl.nl, inclusief webanalyse, SEO en SEA.

Deel dit bericht

2 Reacties

Jan

LIDL zou hier eigenlijk gelijk in moeten stappen. Die produkten die ze nu vaak aanbieden in de winkel zijn vaak erg laag geprijsd en van een goede kwaliteit. Met meer van dat soort produkten zouden ze echt wel binnenlopen!

Gea

Ja lidle is voor iedereen, ook voor de laaginkomende, o.a aow, geweldig!
Hartelijke groeten van GEA DEGEN, UIT AMSTERDAM

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond