Deel dit artikel
-

Lidl populairste winkelketen op Facebook

Lidl is de populairste Europese retailer op Facebook. Het bedrijf heeft 10 miljoen volgers, volgens onderzoek van het social mediabureau Socialbakers.

Een niet onaanzienlijk deel daarvan zit in Nederland: Lidl telt hier 360.000 volgers. De populariteit is vooral gelegen in het feit dat Lidl veel vragen beantwoordt, net als overigens Tesco, de nummer drie op de ranglijst. De retailer scoort ook het hoogst op het aantal interacties, net als de Aldi trouwens. Ook de MediaMarkt mag zich in een warme belangstelling verheugen.

Nederlandse ketens ontbreken. Spar dankt zijn 1,32 miljoen fans met name aan Facebookpagina’s van internationale zusterbedrijven.

Deel dit bericht

3 Reacties

Ton

Hier kan o.a. de AH nog een voorbeeld aan nemen. Iets minder (lees: stukken minder!) reclame op tv en wat meer aandacht aan de social media. De toekomst zit op internet, de vragen en klachten dus ook. En dan is een snel, goed en gepast antwoord hetgeen de consument waardeert. Niet dat men Jokertje 10x op een avond voorbij ziet komen!

Gert

Het aantal interacties van Aldi verbaast me. Als er één winkelketen mediaschuw is en zich graag verstopt voor persvragen is het Aldi wel. Het is op z’n minst hoopgevend dat Aldi op deze manier wel de klant serieus lijkt te willen nemen.

glen

en waar lidl weer een voorbeeld aan kan nemen zijn de AH hotspots in de winkels, ook lidl heeft een boodschappen app, maar daar moet je de data uit eigen zak betalen, zonder mobiele internet heb je in de winkel namelijk geen toegang tot je digitale boodschappenlijstje. #beetjedom

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond