Live gamestreaming groeide 70 procent in 2020

Live streaming op gamingplatforms als Twitch, YouTube en Facebook Gaming groeide met maar liefst 78,4 procent in 2020, volgens nieuwe gegevens van Streamlabs en Stream Hatchet.
Live game streaming was uiteraard vooral populair vanwege COVID. Gamen werd tijdens de vele lockdowns wereldwijd een geliefde tijdsbesteding.
In heel 2020 werden in totaal 27,89 miljard uur gekeken, tegen 15,63 miljard in 2019. De drie grootste streamingplatforms groeiden het hele jaar door, alleen Microsofts Mixer haakte afgelopen zomer af.
Amazons Twitch groeide het meest qua aantal deelnemers. Op Twitch werd 18,41 miljard uur aan content bekeken, 67,36 procent meer dan de 11 miljard uur in 2019. YouTube groeide met 96,5 procent van 3,15 miljard uur bekeken tot 6,19 miljard, en Facebook Gaming ging van 1,09 miljard naar 3,1 miljard, een stijging van 184 procent.
Er wordt niet alleen gekeken, maar vooral heel veel gechat. Gewoon chatten als categorie versloeg zowel League of Legends als Among Us in populariteit in 2020, met meer dan 682 miljoen uur aan activiteit. Geen van de runner-ups is 500 miljoen uur gepasseerd.
In het vierde kwartaal bereikte Twitch 65,8 procent marktaandeel en 5,44 miljard uur bekeken. YouTube Gaming haalde 23,3 procent, en Facebook Gaming is derde met 10,9 procent van de uren bekeken. Over het geheel genomen is de positie van elke dienst echter ongewijzigd gebleven.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond