Deel dit artikel
-

Magazine Playboy interactief met Layar

Playboy voegt een extra interactieve laag toe aan zijn tijdschrift nu het de augmented realilty-techniek van Layar gaat gebruiken.

Modellen, bijvoorbeeld, veranderen van statische plaatjes in video’s en kijkreclame krijgt kliklinks die de lezers naar actiepagina’s van de adverteerder brengen. ‘Verscheidene pagina’s zijn verrijkt met video, fotocarrousellen en hyperlinks’, leggen de bedrijven uit.

Playboy verschijnt in een oplage van veertigduizend. Layar wordt vanaf komend nummer toegepast. Deze technologie zorgt ervoor dat de lezer van een blad, abri of billboard een extra interactieve laag krijgt te zien over het object dat hij door de lens van zijn telefoon bekijkt. De app van Layar is naar eigen zeggen 28 miljoen keer gedownload.

Uitgevers of adverteerders betalen vijftien euro per pagina om deze interactief te maken met de Nederlandse mobiele technologie.

De implementatiepartner is Limebizz.

Deel dit bericht

1 Reactie

Letselschadejurist

Mooi stukje techniek, leuk om te kijken maar het gaat de Playboy niet uit een mindere tijd helpen. De prijs zal daarmee ook wel weer omhoog gaan.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond