Deel dit artikel
-

Marktplaats’ RTB-exchange geschikt voor rich media

Selecte adverteerders kunnen grote, interactieve reclames gaan vertonen op Marktplaats nu deze zijn RTB-exchange gereed heeft gemaakt voor rich media.

Bovenaan of midden op belangrijke pagina’s van Marktplaats.nl kunnen bedrijven nu hun reclameboodschappen aan het miljoenenpubliek laten zien. Die uitingen zijn niet te missen en zijn door omvang, design en interactiviteit wezenlijk anders dan ‘normale reclame’.

Adverteerders kunnen direct of via hun mebiabureau inhaken op de private exchange van Marktplaats. Daar geven adverteerders aan wat voor soort mensen (demografie, interesseprofiel) ze willen bereiken. Bovendien geven ze aan hoeveel ze bereid zijn daarvoor te betalen. Net als bij AdWords gaat de beschikbare reclameruimte uiteindelijk naar de hoogste bieder.

KPN is, met marketingbureau Pervorm, de eerste die de nieuwe dienst inzet.

Joep Hutschemakers, hoofd Media & Partnerships Markplaats Zakelijk: “We kijken continu naar nieuwe manieren om onze adverteerders te helpen hun boodschap onder de aandacht te brengen bij een relevant, koopgericht publiek. Door het uitbreiden van de exchange met rich media wordt het mogelijk voor adverteerders om efficiënter in te kopen binnen de vertrouwde intentie-omgeving van Marktplaats en hiermee een verhoogde impact te realiseren.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond