Deel dit artikel
-

Marque Joosten stapt uit Auto.nl

Marque Joosten, ooit van Funda en Telegraaf, heeft zich teruggetrokken uit de autoverkoopsite Auto.nl, en gaat zich onder meer op eHealth toeleggen. Zit er geen toekomst meer in autoverkoop?

Auto.nl werd januari 2011 gestart met als ambitie de grootste autodealer van Nederland te worden. Het aflevercentrum van Auto.nl langs de A2 bij Breukelen is dicht. Niet gelukt?

“Nee hoor, ik ben Auto.nl gestart vanuit mijn onderneming Boralis als een joint venture met Louwman Groep. Zij hebben nu alle aandelen overgenomen omdat zij het verder willen ontwikkelen. Er worden nog steeds auto’s via de site verkocht. Maar wat ik jaren geleden al eens heb gezegd: je hebt gewoon tijd nodig om zoiets in de markt te zetten en in die fase zit het nog steeds. Iedereen denkt ook dat de Funda’s en de Googles als een komeet omhoog zijn geschoten, maar daar zat een jaar of vijf tussen. Ook de Draw Somethings hebben een veel langere voorbereidingstijd dan menigeen denkt. Het is rustig uitbouwen en kijken wat wel en niet werkt.”

Kun je nog steeds goed auto’s via internet verkopen?

“Ja, het is al heel bijzonder dat mensen auto’s online willen kopen, maar dat gebeurt. Het helpt natuurlijk niet dat de automarkt momenteel 30 procent minder is dan vorig jaar. De totale automarkt is in aantallen nu zo’n half miljoen per jaar. Als het weer aantrekt kun je met volle kracht verder.”

Uitgekeken op auto’s?

“De belangstelling voor auto’s blijft. We hebben nog Zomoto, die bezoeker helpt bij de zoektocht naar een nieuwe of gebruikte auto. Als Boralis Groep hebben we verder Mannenmedia, daarin zit Motomedia (het online automotive medianetwerk). Auto.nl was daar ook ooit onderdeel van. We gaan dat nog uitbreiden in de richting van (andere) technologie, zeg maar alles wat mannen bezighoudt. Ik ben mij wel breder aan het oriënteren. Samen met partner Marijn Pijnenborg zijn we bezig met eHealth en mobile health. Daar horen jullie binnenkort meer over.”

Deel dit bericht

9 Reacties

Peter

Elke keer als ik op de a2 langs het gebouw van Auto.nl reed dacht ik, arme Marque, de hele dag in zo’n lelijk gebouw op een snelweg uitkijken. Ik ben plaats vervangend opgelucht voor hem. eHealth lijkt me duidelijk een stap in de juiste richting, al zou ik zelf nog een stapje verder gaan.

marque

@peter
dank voor je meeleven, maar ik keek natuurlijk vanuit mijn kantoor naar jou als je voorbij reed…
(trouwens normaal is de automarkt zo’n 500.000 stuks, waarvan ongeveer de helft particulier – dit jaar mogen we blij zijn als we de 400.000 gaan halen)

Marianne Zwagerman

Goeie stap. Ik verwacht grote dingen van Marque en Marijn op het gebied van eHealth.

Jeroen Nas

Hou ze in de gaten die twee! Daar gaan ze weer! Heel veel plezier en succes.

van Deurzen

zomoto; dat was toch het van ilse auto 1 op 1 gekopieerde concept – kan me herinneren dat ilse media een consultant/specialist inhuurde en nadat ie eruit gekegeld was er een paar maanden later (of bijna direct erna) zomoto.nl was…

M. Roelofs

@ van Deurzen:

registratie zomoto.nl: 19-01-2007
ilse media wordt sanoma digital: 01-10-2009

Simon Aurik

Heel veel succes Marque! Door vernieuwing zul jij ook dit keer weer succesvol zijn.

Jord van der Zwaag

Succes Marque en Marijn! Genoeg te doen in eHealth..

Joost

Moedige poging on Auto.nl te beginnen. Dit soort dingen hebben idd tijd nodig, masr waarom er dan uitstappen als je er nog in gelooft? Ben benieuwd hoeveel Louwman ervoor heeft moeten betalen.

Hoe staat het eigenlijk met de andere investeringen? En hoeverl steekt Boralis in Human.co eigenlijk? 😉

Of zeg ik nu ineens iets heel geks….

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond