Deel dit artikel
-

McDonald’s grootste overname gaat om data

Fastfoodketen McDonald’s legt naar verluidt 300 miljoen dollar op tafel voor de overname van Dynamic Yield. Diens technologie gaat datagedreven suggesties doen voor eten en drinken in fysieke en digitale kanalen.

Het is de grootste overname van de keten in twintig jaar, weet TechCrunch.

McDonald’s wil net als bijvoorbeeld Amazon en bol.com aankoopsuggesties aan zijn klanten kunnen doen op basis van orderhistorie of de huidige situatie. Iemand die friet bestelt, kan extra mayonaise als tip krijgen.

De suggesties hangen af van de tijd van de dag maar ook waar de order plaatsvindt. Het bedrijf heeft immers meerdere eigen verkooppunten rondom een filiaal: ín de winkel, de drive through en de mobiele app. Op drukke momenten bij de drive through kan de computer bijvoorbeeld bepalen om geen bewerkelijke menu-items te suggereren.

In 2018 deed McDonald’s al proeven met de technologie. Dat leidde uiteindelijk tot de overname van het Israëlische Dynamic Yield. Het concern wil de technologie dit jaar internationaal uitrollen.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

2 Reacties

Harm - Relevant Online

De inzet van personalisatie leidt naast retentie en klanttevredenheid al gauw tot 10 tot 15% omzetstijging binnen e-commerce.

Wie meer wil weten over Dynamic Yield kan terecht bij Relevant Online uit Utrecht: https://www.dynamicyield.com/partner/relevant-online/

Kees

Dat is toch wel een waardevol stukje meerwaarde zeg! McDonald’s wil je digitaal volgen om je bij aankoop van een zakje friet, een extra klodder mayonaise aan te smeren. En als je op een druk moment zin hebt in een bewerkelijke hap, dan verkoopt McDonald’s die liever niet. Tja. Heeft McDonald’s hiermee eigenlijk niet die prijs verdiend die Albert Heijn gekregen heeft voor digitaal innoveren?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond