Deel dit artikel
-

MediaMarkt ziet veranderend winkelgedrag

De MediaMarkt is met de uitbraak van COVID-19 niet dichtgegaan, maar merkt wel dat het winkel- en aankoopgedrag van haar klanten is veranderd.

Er komen minder klanten naar de MediaMarkt-winkels. Winkelbezoekers komen met een duidelijk doel en hebben weinig trek in funshoppen. Ook wordt meer online besteld.

Al vrij snel na de aankondigingen van de verschillende maatregelen was te zien dat klanten meer verspreid over de dag komen, en dat de piek van het aantal bezoekers in de middag ligt. Dit is een belangrijke reden geweest voor MediaMarkt om de openingstijden aan te passen.

In de eerste weken verkocht MediaMarkt tot 3,5 keer zoveel klinische thermometers dan normaal. Aanvankelijk schoot ook de verkoop van haartrimmers omhoog. Krultangen en stijltangen verkochten juist minder goed. Aanvankelijk was ook een enorme stijging te zien in de verkoop van vrieskisten en koelkasten.

De vraag naar fotocamera’s en navigatieapparatuur is daarentegen afgenomen.

Dvd’s en cd’s worden ook minder verkocht. Mogelijk kiest men in de huidige situatie vaker om online te streamen of voor cd’s en dvd’s die zij al in huis hebben.

Foto MediaMarkt via Facebook

 

Deel dit bericht

1 Reactie

Remco

Het is vrij logisch dat er niet meer aan funshopping wordt gedaan bij Media Markt – er staat namelijk een medewerker voor de deur die zegt dat mensen alleen naar binnen mogen als ze ook de intentie hebben om iets te gaan aanschaffen…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond